نوشته شده توسط : .

مجموعه مقالات زیر در نشریه محلی استهبان در سال ۸۹ به صورت مقالات مستمر به چاپ رسید که با توجه به تازگی موضوع و مشاهده توسط صاحبنظران و همشهریان گرامی مجددا آنرا منعکس می نمایم (البته با توضیحات و اضافات بیشتر و کاملتر). تا که قبول افتد در نظر آید

علل عدم پيشرفت استهبان

مبحث اول

بسم الله الرحمن الرحيم

ان الله لايغير مابقوم حتي يغيرو ما بانفسهم (قرآن كريم)

خدا حال هيچ قومي را دگرگون نخواهد كرد تا زماني كه خود آن قوم حالشان را تغيير دهند

عدم پيشرفت شهر عزيزمان استهبان به نسبت شهرهاي اطراف و يا نسبت به آنچه در شان آن است ريشه در دلايل متعدد و متنوع دارد كه پرداختن به آنها شايد براي بعضي مطلوب نباشد. اما چه بايد كرد؟ اگر نقاط ضعف در عدم پيشرفتمان را نبينيم و آنها را تحليل نكنيم آيا مي توانيم به نقاط قوت دست يابيم؟ و آيا افتخار به گذشته و عملكرد سراسر افتخار گذشتگانمان مي تواند جبران عقب ماندگيهاي همه جانبه فعلي ما را كند؟

در اين مقاله و سلسله مقالات آينده سعي مي گردد با زبان و متني ساده كمي به علل عدم پيشرفت استهبان با صراحت پرداخته شود انشاءالله كه عزيزي بر ما خرده نگرفته و چنانچه موارد مورد بحث از نظر هر يك از خوانندگان گرامي محل اشكال است بسيار خوشحال خواهيم شد ما را از نظرات خود محروم نسازند. قبل از شروع بحث خاطر نشان مي نمايم براي تهيه اين مطالب از منابع متعددي استفاده گرديده كه در پايان به آن اشاره خواهد شد. در اين قسمت به اولين دليل عقب ماندگي استهبان خواهيم پرداخت:

ترس و تنش:

در راه باريكي در كمرِ كوهي مردي در حركت بود. مه غليظي، ديدِ او را بسيار كم كرده بود. ناگهان شَبح سياه رنگي جلويش ظاهر مي شود. مرد مي ترسد و مي ايستد. شبح هم مي ايستد. مرد چند قدم به عقب مي رود و شبح به جلو مي آيد. مرد به جلو مي رود اين بار شبح به عقب مي رود. مرد از ترس نمي داند چكار كند. ناگهان با وزش بادي، مِه به كنار مي رود و معلوم مي شود كه آن شبح يكي از همسايگانش مي باشد كه او هم در آن مه غليظ از ديدن مرد، دچار ترس و وحشت شده بود.

چرا ما استهباني ها نمي توانيم براي پيشرفت شهرمان كه بسيار به آن نيازمنديم با يكديگر همفكري و همكاري و هماهنگي داشته باشيم؟ اصولا چطور شده كه اينطور شده ايم؟



:: برچسب‌ها: انتخابات 94 نی ریز , استهبان , مجلس , انتخابات , آباده , مشکان , قطرویه ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : .

آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه یکم آبان‌ماه، تاسوعا  و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و اظهار داشت: «در شعارها و پلاکاردهای خود خواسته‌ها و شعار امام‌حسین(ع) را مطرح کنید تا اهداف حسین(ع) زنده شود. امام حسین(ع) و عاشورای او نقش والایی در انقلاب ما داشت. امام خمینی(ره) از جدش حسین الهام گرفت و وارد میدان شد، رهبر و دولت اسلامی هم به دنبال  اهداف سیدالشهدا (ع) حرکت می‌کنند. »
امام‌جمعه نی‌ریز افزود: «سعی کنید کسانی‌که بر شما حاکم می‌شوند، اهل فضل، کمال و فضیلت‌پرور باشند. باید برای  انتخابات مجلس، با درایت، افرادی را که دارای فضل و کمال باشند انتخاب کنید. »



:: برچسب‌ها: نی ریز, استهبان, مجلس, انتخابات, آباده, مشکان,قطرویه ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : .

بزودی انتخاب آگاهانه بصورت هفتگی یک پست را به وبگردی اختصاص میدهد، و به تحلیل انتخابات شهرستان از منظر دیگر فعالان عرصه وب میپردازد.

بدین منظور ما هر متنی که در دیگر وبلاگ های دو شهرستان نی ریز و استهبان در خصوص انتخابات سال 94 تاکنون منتشر شده و می شود را  بصورت خلاصه همراه با نظرات کاربران آن وبلاگ یا سایت همراه با ذکر منبع منتشر می نماییم.



:: برچسب‌ها: انتخابات نی ریز , استهبان , مجلس , انتخابات , آباده , مشکان , قطرویه ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : .
نمونه صندوق شفاف اخذ رای به زودی در اختیار شورای نگهبان قرار می‌گیرد
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت توجه نامزدهای انتخابات سال جاری به منشور اخلاقی انتخابات، اظهار داشت: این منشور برخاسته و منبعث از هنجارهای اجتماعی و قوانین کشور است.
وی افزود: همسویی و همدلی اعضای اجرایی و نظارتی برگزار‌کننده انتخابات نباید خدشه‌ای ‌به روند انتخابات وارد کند و همچنین ضروری است که بایدها و نبایدهای اخلاقی از سوی نامزدها رعایت شود.
سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه عموما افرادی که وارد صحنه انتخابات می‌شوند معمولا از فرهیختگان و برگزیدگان جامعه هستند، اظهار داشت: این افراد عمدتا قوانین موجود را رعایت می‌کنند و احتمالا اگر کسی برخلاف این منشور عمل کند بیشتر خودش دچار آسیب می‌شود، چرا که ما از قبل اطلاعات لازم را به آنان داده‌ایم.
قائم مقام وزارت کشور تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد بررسی، موضوع انتخاب صندوق‌های  شفاف اخذ رأی بود  که اکثریت اعضای حاضر در جلسه بر انتخاب صندوق‌های شفاف که داخل آن مشخص باشد، اتفاق نظر داشتند که به زودی نمونه‌ای از این صندوق در اختیار شورای نگهبان قرار خواهد گرفت.
امیری اضافه کرد: این صندوق‌ها به‌گونه‌ای تعبیه می‌شوند که در عین اینکه داخل آن شفاف و قابل رؤیت است رأی مردم قابل خواندن شدن نباشد.


:: برچسب‌ها: انتخابات 94 نی ریز, استهبان, مجلس, انتخابات, آباده, مشکان,قطرویه ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : .

خبرگزاری پانا: فرماندار نی ریز گفت: همه نامزدها باید در جهت انسجام و وحدت مردم شهرستان عمل کنند.

 

خبرگزاری پانا+

 محمدرضا امیری در خصوص انتخابات مجلس سال 94 در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان داشت: در شهرستان نی ریز محفل های جلساتی در منازل شروع شده که بر آنان نظارت کامل داریم هرچند تیلیغات رسمی از دیدگاه قانون ممنوع است.
فرماندار نی ریز در توصیه به فعالین این عرصه اظهار داشت: همه نامزدها باید به رعایت مصالح نظام و اصول چهارچوب ها و ارزش های انقلاب و اجتماعی مردم توجه و در شهرستان باید بحث تقویت اتحاد، همدلی و یکپارچگی مردم که جهت توسعه و پیشرفت شهرستان و خیر و صلاح مجموعه را به همراه داشته باشد.
وی از مردم و نامزدها خواست تا از صحبت های تفرقه افکنانه بپرهیزند هماهنگونه که رهبر انقلاب اسلامی در هفته وحدت فرمودند:اگر کسی خلاف عمل کند ما معتقد هستیم در مسیر رهبری جرکت نمی کند و حداقل در بحث وحدت خلاف نظر رهبری عمل کرده است.
امیری با تاکید بر سخن مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: توصیه ما به فعالین عرصه انتخابات وحدت، یکپارچگی و همدلی است و تنها در جهت انسجام و وحدت مردم شهرستان عمل کنند.

 


:: برچسب‌ها: انتخابات 94 نی ریز , استهبان , مجلس , انتخابات , آباده , مشکان , قطرویه ,
:: بازدید از این مطلب : 833
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : .

به گزارش نبض نی ریز داشتن نماینده از نی ریز در مجلس شورای اسلامی برای برخی نی ریزی ها به یک آرزو تبدیل شده است. در این راستا وقتی لیست نمایندگان دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی از مجلس پنجم به بعد را نگاه می کنیم این حق را به این عزیزان می دهیم زیرا :

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی دوره  پنجم : محمد سقایی متولد استهبان

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی دوره ششم : محمد سقایی متولد استهبان

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی دوره  هفتم : مسعود امینی آباده طشک نی ریز

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی دوره هشتم : محمد سقایی متولد استهبان

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی دوره نهم : محمد سقایی متولد استهبانهر چند سخن از انتخابات مجلس شورای اسلامی که تا برگزاری آن بیش از یک و نیم سال باقی است کاری عاقلانه به نظر نمی رسد اما باید گفت از هم اکنون کلیه مردم ، مسئولان و دلسوزان باید تفکر تفرقه را از خود دور کنند و ضمن برنامه ریزی جهت ایجاد وحدت پایدار به فکر خدمت به مردم در کلیه زمینه ها باشند و از موضع گیری های سیاسی نسنجیده خودداری نمایند. اولویت اول در انتخابات مجلس دهم باید حکومت جمهوری اسلامی باشد و باید نماینده ای به مجلس معرفی شود که وفادار به منافع جمهوری اسلامی باشد و از طرف دیگر درد مردم شهرستان را بداند و در زمینه حل مسائل و مشکلات مردم گام بردارد.
با این همه شنیده ها حاکی از آن است که روز شنبه (دو روز قبل) جلسه ای در یکی از ادرات دولتی شهرستان برگزار شده و علاوه بر اینکه تعدادی از مسئولین دولتی در این جلسه حاضر بوده اند ، یکی از کاندیداهای شکست خورده مجلس هشتم نیز در این جلسه حاضر بوده و آن طور که از جلسه اطلاع پیدا کردیم باید بگوییم متاسفانه بوی کار غیر عاقلانه و تفرقه به مشام می رسد. این کار درست نیست که هرکس در این شهرستان ساز خود را کوک کند و با منافع عموم مردم بازی کند ، باید منافع ملی و منافع مردم  را اولویت اصلی دانست. از جناح بازی های گذشته و سیاست بازی ها چیزی حاصل نمی شود و به این دوستان بویژه دوستان دولتی توصیه می کنیم به جای پرداختن به این امورات و حواشی پیش از موعد به فکر حل مسائل و مشکلات مردم باشید.



:: برچسب‌ها: انتخابات نی ریز , استهبان , مجلس , انتخابات , آباده , مشکان , قطرویه ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : .

گلايه مردم شهر رونيز از نماينده مجلس جناب آقاي سقايي

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب اقای سقایی نماینده محترم نیریز واستهبان در مجلس شورای اسلامی مواردی به عرض آن جناب می رسانم  تا بدانید مردم در همه امور آگاهند شما 4 سال قبل كه كاندید شده بودید تشریف آوردید شهر رونیز شب با هئیت همراه تان بودید كه صحبت جاده تفریجگاه مرغك شد

قول دادید جهت برق كشی وآسفالت  بار دیگر كه آمدید خیابان توحید  وسط شهر رونیز تعدادی خانه مسكونی تخریب شده بود كه احتیاج  به زیر سازی وآسفالت خیابان داشت

دستور دادید  همین فردا صبح مهندس تیرانداز بیاید زیر سازی وآسفالت را شروع كند بعدآمدید خیابان ساحلی روشنایی نداشت

دستور دادید به آقای عزیزی همین فردا نامه بنویسد به من تا دستورش را بدهید

ازاین قولهایتان هیچ كدام خبری نشد 4 دوره است شما نماینده می شوید ما

مشكل زمین جهت دامداری ها داریم  هنوزحل نشده

مشكل در مانگاه داریم هنوز حل نشده

بخشداری شهر رونیز 5 سال است تخریب شده  هنوز شروع به ساخت نشده

مدرسه استسنائی تخریب شده هنوز نیمه تمام مانده

3 سال است كه وام مسكن به شهررونیز نمی دهید علت چیست به مردم توضیح دهید .بعد گله می كنید مردم شهر رونیز به من رای نداده اند

جناب آقای سقایی رای توی جیب مسئولین نیست باید مردم راضی باشند تا رای بدهند هنوز8 ماه دیگر تا انتخابات مانده است شما درمانگاه رونیز را تبدیل به درمان بستر كنید  و زمین جهت دامداریها بگیرید  نامه بیاورید در خدمت شماییم . در پایان آرزوی طول عمر رهبری وسلامت مسئولین جمهوری اسلامی از خداوندخواستاریم . در پایان تقدیر وتشكر دارم از شهردار دلسوز وزحمتكش شهر رونیز جناب آقای محسن عزیزی وپرسنل زحمتكش شهرداری

اردیبهشت 1394 خدمتگزار مردم شهر رونیز عیسی صادق زاده

منبع: بلاگ ریدر



:: برچسب‌ها: انتخابات نی ریز , استهبان , مجلس , انتخابات , آباده , مشکان , قطرویه ,
:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : .
بهره‌برداری از، زایشگاه، ICU،NICU ، و دیالیز بیمارستان شهدا
یک هفته قبل از انتخابات
 

حسین قانع، محمد جلالی: بخشهای ICU ،NICU، دیالیز و زایشگاه بیمارستان شهدا در آخر بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
دکتر ایمانیه و مهندس سقایی در گفتگوی اختصاصی با ما شرکت کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأیید خبر مهندس سقایی گفت: این بخشها در زمان اعلام شده افتتاح می‌شود و فیزیوتراپی که یکی از مشکلات مردم نی‌ریز است از  اول آذرماه به صورت دو شیفت کار خود را ادامه می‌دهد.
دکتر ایمانیه مراجعه به پزشکان متخصص در نی‌ریز را نامعقول خواند و گفت: اینکه تعداد مراجعین پزشکان متخصص اینقدر در نی‌ریز بالاست قابل قبول نیست. چرا باید کسی که به فرض مثال چشمش درد می‌کند به متخصص چشم پزشک مراجعه کند؟ چرا برای تعیین نمره چشم باید وقت متخصص را بگیریم؟ این کار را باید پزشک خانواده انجام دهد. در مورد نمره‌دهی چشم هر کسی که ٢سال درس بخواند می‌تواند نمره چشم را مشخص کند. وظیفه چشم پزشک جراحی است و کسانی که نیاز به جراحی دارند باید به پزشک مراجعه کنند.
ایمانیه حداکثر مراجعه به یک متخصص را بین ١٥-١٠ نفر خواند نه اینکه در یک روز ٦٠-٥٠ نفر به متخصص مراجعه کنند.

همسان بودن ویزیت پزشک خانواده و متخصص به مبلغ ٢ هزار تومان و همچنین ویزیتهای معکوس از جمله ایرادات طرح پزشک خانواده می‌باشد. مشاهده شده که پزشکان متخصص به بیماران می گویند که یک نامه ارجاع بگیرند تا آنها وزیت شوند و عملاً  از اصل پزشک خانواده که سلسله مراتبی است زیر پا گذاشته می‌شود. دکتر ایمانیه در این رابطه قرار شد طرحی را آماده کند و به عنوان پیشنهاد در مجلس مطرح نماید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: باید فرهنگ‌سازی شود و این کار رسانه هاست .
وی در رابطه با حضور پزشکان متخصص در نی‌ریز مثل جراح کلیه و مجاری و ارتوپد زنان گفت: جراح کلیه و مجاری ادراری کماکان دکتر انصافداران می‌باشد. هر چند ایشان به شیراز آمده‌اند اما از وی تعهد گرفته‌ایم که نی‌ریز را پوشش دهد و تنها سهم داراب ایشان را برداشته‌ایم.
در خصوص اورتوپد زنان این را باید عنوان کنم که در کل دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک ارتوپد زن هم وجود ندارد و این خواسته عمل نمی‌باشد.
وی از رسانه در خواست نمود که توقعات را کم کنند.
ایمانیه افزود:توقعات را نباید بالا برد. به عنوان مثال  اگر ما سی‌تی‌اسکن را مهیا کنیم، مردم چند مدت بعد ام‌ آر آی می‌خواهند و اگر این را تهیه کنیم انژیو گرافی می‌خواهند.
شما باید ببینید که نُرم جهانی چقدر است کل دستگاه‌های ام‌ آر آی انگلستان که از نظر جمعیتی برابر با ایران است به اندازه دستگاه‌های موجود در تهران است و این نشان می دهد که توقع را بالا برده‌ایم.
٩٢در صد ‌ام‌ آر آی‌ های شیراز نرمال بوده است یعنی اینکه بیمار نیاز به ام‌ آر آی نداشته است و این یعنی فاجعه.
ایمانیه سفر به نی‌ریز را مطلوب دانست وگفت: خدمات بسیاری در نی‌ریز در حال انجام است که جای تشکر دارد ولی  آنچه که من از آن رضایت دارم  کاری است که در حوزه سلامت انجام شده  که بسیار خوب و با کیفیت بود.
نماینده نی‌ریز در ارتباط با اختصاص یک  آمبو لانس دیگر به نی‌ریز که وعده آن داده شده است در حضور آیت‌ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز گفت: یک آمبولانس به نی‌ریز اختصاص یافته است. تخصیص آمبولانس بر اساس حوزه انتخابیه می‌باشد. سال گذشته در حالی که استهبان نیاز داشت به نی‌ریز داده شد و من نمی‌توانم امسال هم به نی‌ریز  آمبولانس بدهم.
در این ارتباط دکتر ایمانیه گفت: سعی می‌کنیم پس از اختصاص آمبولانس استهبان، آمبولانس نی‌ریز را در  آذرماه تحویل دهیم.
در پایان این نکته قابل ذکر است که وعده مهندس سقایی در رابطه با بهره‌برداری از زایشگاه، ICU، NICU و دیالیز بیمارستان شهدا یک هفته قبل از انتخابات که ٧ اسفندماه امسال برگزار می‌شود،  شائبه شو تبلیغاتی را تقویت می‌کند.

منبع: هفته نامه نی ریزان فارس



:: برچسب‌ها: نی ریز-انتخابات-استهبان ,
:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 آبان 1394 | نظرات ()